هنرمندان شهید والاترین جلوه انسانیت را آفریدند

۶ م دیماه ،

رئیس جمهور در اولین یادواره شهدای عرصه هنر، شهادت را اوج هنر دانست و گفت: هنرمندان شهید والاترین جلوه انسانیت را با شهادت خود آفریدند و راه را برای عظمت های انسانی باز کردند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی نژاد در این مراسم که در تالار وحدت برگزار شد هنر را بازآفرینی زیبایی ها و شهادت دادن به زیبایی ها در عالم هستی بیان کرد و افزود: هنرمندان خود شاهدند و زیبایی های عالم هستی را به تصویر می کشند و اگر این هنر در خدمت تعالی و کمال انسان باشد ارزشی بی نهایت دارد.
رئیس جمهور افزود: همه عالم و اساس خلقت ،زیباست و هستی منهای زیبایی بی معناست و اگرکسی با هنر در خدمت تعالی و کمال انسان می باشد هنرش خدمت به بشریت و به معنای واقعی کلمه انسانیت است.
وی تاکید کرد: بالاترین هنرمندی ترسیم ، بازآفرینی زیبایی و مجسم کردن زیبایی های انسانی و کمال انسان است .
آقای احمدی نژاد با طرح این پرسش که ظرفیت انسان در بازتاب و انعکاس زیبایی های عالم هستی چقدر است گفت: انسان می تواند زیبایی های خدا را در خودش متجلی کند چرا که انسان به معنای واقعی کلمه ظرف تجلی زیبایی های خداوندی است  و ظرفیتش نیز نامحدود است و می تواند به جایی برسد که تجلی خدا باشد .
وی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه چگونه انسان می تواند به جلوه زیبایی های خداوندی تبدیل شود افزود: انسان باید از خود بگذرد که این گذشت تنها با عشق میسر است چرا که عشق رمز زیبایی و تجلی ان است و رمز موفقیت هنرمندان نیز همان عشق است.
آقای احمدی نژاد اضافه کرد: اگر در این عالم عشق نباشد هیچ زیبایی کشف نخواهد شد و هیچ کمالی به دست نمی آید چرا که کمال انسال در گرو عشق است، عشق به خدا ،زیبایی و عظمت انسان .
رئیس جمهور افزود:‌ اگر عشق نباشد انسان و هنر بی معناست بنابراین هنر ،شهادت است و شهادت نیز همان هنر است.
رئیس جمهور سخن خود را با درود و سلام به ارواح شهدای هنرمند پایان برد.
در این مراسم همچنین دو کتاب جلوه جمال و آینه جمال حاوی معرفی ۳۰۰ نفر از هنرمندان شهید کشور از میان هزار و ۱۰۰ هنرمند شناسایی شده و همچنین مقالات پژوهشی هنرمندان شهید با حضور آقای احمدی نژاد رونمایی شد.
رئیس جمهور همچنین از تعدادی از خانواده شهدای هنرمند به نمایندگی از خانواده های هزار و ۱۰۰ شهید عرصه هنر با اهدای لوح و تندیس تجلیل کرد.
در این مراسم همچنین علاوه بر خانواده شهدای هنرمند ، ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس ، حسینی وزیر ارشاد ، زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین بازیگران و پیشکسوتان سینما  و تلویزیون حضور داشتند.

 

تجلیل از مقام شهدای هنرمند و هنرمندان فعال دفاع مقدس
با حضور رئیس‌جمهور از مقام ۱۳ شهید هنرمند و نیز هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس در اولین یادواره شهدای هنرمند (جلوه جمال) تجلیل شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، دکتر محمود احمدی‌نژاد در تالار وحدت در مراسم اولین یادواره شهدای هنرمند حضور یافت و از مقام شامخ شهیدان هنرمند آیت‌الله سنگی، حاج احمدی، کشوری، شیرودی، سعید جان‌بزرگی و شریف اشرف و هنرمندان فعال در عرصه دفاع مقدس گلعلی بابایی،. عباس میرزایی، رضا سهیلی، محسن قیصری، عبدالمجید فراهانی، پارسی، محسن گلبن‌حقیقی،تقدیر و قدردانی کرد.
همچنین در حاشیه این مراسم رئیس جمهور از دو کتاب آیینه جمال در حوزه مقالات پژوهشی شهدا و هنرمندان شهید و کتاب جلوه جمال از برگزیدگان و مجلد اول در عرصه هنرمندان شهید رونمایی کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.