واکنش محمد مرسی به احکام دادگاه قانون اساسی مصر

جمعه ۲۶ خرداد – ۰۱:۴۰:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر هدف از احکام صادره از سوی دادگاه قانون اساسی مصر را به شکست کشاندن انقلاب مردم مصر دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برونمرزی ، ” محمد مرسی ” دیروز در سخنانی درواکنش به حکم دادگاه قانون اساسی مصر مبنی بر لغو عضویت یک سوم اعضای مجلس نمایندگان مصر و نیز ابطال قانون جدید پارلمان مصر موسوم به قانون انزوای سیاسی ، گفت این حکم ها نشان می دهد که خائنان به انقلاب درصدد به شکست کشاندن انقلاب مردم مصر و سلب حقوق مردم هستند.
وی با بیان اینکه مردم مصر در مرحله ای سرنوشت ساز به سر می برند ، گفت مردم مصر با اقشار مختلف خود اعم از مسیحی و مسلمان ، رژیم فاسد را با انقلاب خود سرنگون کرد و اکنون هرگز حاضر نخواهند شد که این رژیم فاسد بار دیگر درمصر بر سرکار بیاید.
مرسی تاکید کرد با اراده و خواست مردم و انقلابیون مصری ، رئیس جمهوری مصر خواهد شد و مصری ها با ادامه انقلاب خود نشان خواهند داد که قادر به چالش کشیدن عناصر و گروه های فساد هستند.
وی درباره تقلب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر هشدار داد و از اقشار مختلف مردم مصر خواست با حضور گسترده در پای صندوق های رای در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و بدین ترتیب از هرگونه تلاشی برای تقلب در انتخابات جلوگیری نمایند.
دادگاه عالی قانون اساسی مصر روز پنجشنبه با صدور حکمی ، عضویت یک سوم اعضای مجلس نمایندگان مصر را لغو و قانون جدید پارلمان مصر موسوم به قانون انزوای سیاسی نیز ابطال اعلام کرد.
دادگاه عالی قانونی اساسی مصر با ابطال قانون تصویبی پارلمان این کشور نیز در واقع کاندیداتوری ” احمد شفیق” آخرین نخست وزیر دوران رژیم پیشین مصر را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تایید کرد.
مردم مصر در واکنش سریع به این اقدام دادگاه عالی قانونی اساسی عصر پنجشنبه در میدان التحریر قاهره پایتخت این کشور تجمع کردند و شعارهایی در محکومیت این حکم سر دادند.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر روزهای ۱۶ و ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ برگزار شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۳۴۰۰۲۲۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.