پلمپ تنها راه مقابله با واحد های صنعتی نیست/ وزارت نفت به هر قیمتی باید سوخت نیروگاه ها را تامین کند

فروردین ۱۴۰۳

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: واحد هایی که از سوخت مازوت استفاده می کنند به عنوان واحد آلاینده به امور مالیاتی معرفی می شوند.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصرف روزانه ۵۰ میلیون لیتر مازوت در کشور گفت: بعضی از نیروگاه ها همچون نیروگاه شهید منتظری اصفهان و شهید رجایی قزوین  بخشی از سوخت خود را از مازوت تامین می کنند و به سبب این که میزان گوگرد آن بالاست آلایندگی اش بیش از حد استاندارد است و این میزان آلایندگی آن ها را در ردیف واحد های آلاینده قرار داد هاست.

وی با اشاره به معرفی نیروگاه های شهید رجایی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحد آلاینده تصریح کرد: واحدهای آلاینده بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی معرفی می شوند و مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به عنوان عوارض آلاینده می باشند و در صورت رفع آلایندگی و با تایید سازمان محیط زیست از فهرست واحدهای آلاینده خارج می شوند.

شاعری با بیان این مطلب پلمپ و اخذ جریمه راه اصلی مقابله با واحدهای آلاینده نیست اظهار داشت: نیروگاه ها وظیفه تامین برق کشور را دارند در صورت تعطیلی با مشکل کمبود برق مواجه می شویم، وزارت نفت موظف است به هر نحوی که شده گاز مورد نیاز نیروگاه ها را تامین کند همان طور که نیروگاه ها شازند سال قبل آلاینده بود اما حالا با تامین گاز مورد نیاز به شرایط استاندارد رسیده است این اتفاق باید برای تمام نیروگاه ها بیافتد.

قائم مقام سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: وزارت نفت به سبب کمبود از دادن گاز به نیروگاه های اجتناب می کند اما با توجه به تبعات زیست محیطی استفاده از سوخت مازوت سازمان محیط زیست این موضوع را از مراجع زیربط پیگیری می کند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.