پژوهش‌های مد باید براساس فرهنگ کشور صورت گیرد

جمعه ۱۹م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شهرزاد اخگر گفت: باید در حوزه مد پژوهش‌های تازهی براساس فرهنگ و شرایط اجتماعی کشور انجام گیرد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، شهرزاد اخگر، استاد دانشگاه هنر با اشاره به مسائل بازاریابی مد خاطرنشان کرد: بازاریابی مد بخشی شده است که بدنه ای از بازاریابی دارد ولی محور آن مسائل مد است.

وی تصریح کرد: بازاریابی مد علمی است که باید در ایران با توجه به محیط های داخلی ایران یعنی مسائل فرهنگی و اجتماعی به آن نگاه شود.

اخگر به پژوهش های سایر کشورها در خصوص مد اشاره کرد و افزود: من موافق پیروی از پژ‍وهش های کشورهای دیگر و بومی سازی آن نمی باشدم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بهتر است که بخش پژوهشی دانشگاه ها فعال شوند و پژوهش های تازهی انجام دهند و به این موضوع توجه شود که به منظور دوری از انجام تحقیقات تکراری ضمن نگاه به پژوهش های سایر کشورها، پژوهش های تازهی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در ایران بستر فرهنگی غنی به لحاظ پارچه، لباس، معنویت و باورهای دینی و اخلاقی وجود دارد، باید بتوان در این شرایط به نحوی خلاقانه عمل کنند که نگاه دنیا به سمت ما جلب شود.

اخگر اظهار داشت: باید به مسئله مد پرداخت نه از جهتی که مد غربی واشکافی شود یا تبلیغی برای آن صورت گیرد بلکه باید روند همه گیر شدن لباس ها و عوامل موثر بر آن را در دهه های اول قرن گذشته بررسی شود.

وی افزود: بخشی از عوامل موثر بر روند همه گیر شدن مد و لباس انواع رسانه ها، مسائلی مانند صنعت و تاثیر مسائلی جنگ های جهانی اول و دوم می باشند.

انتهای پیام/۶۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.