پیشنهاد رییس بعثه مقام معظم رهبری برای کاهش هزینه های حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار استفاده از سرمایه زائران ایرانی وهمچنین بکار بردن تمام ظرفیت های موجود در کشورمان برای سازمان حج و حج گذاران شد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر ، امروز نخستین همایش ملی حج و اقتصاد خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذاری های مردم برای اعزام به حج در بانک ها دراختیار سازمان حج و زیارت قرار گیرد ، سود آن به مردم  پرداخت می شود و مازاد در آمد آن نیز برای کاهش هزینه های حج استفاده می شود.
 وی افزود: با توجه به ظرفیت های فراوانی که حج دارد اما متاسفانه هنوز بخش بسیار ناچیزی از این ظرفیت ها را در اختیار نداریم و موفق به اجرا عملیاتی شدن  آن نشده ایم.
قاضی عسگر در سخنانش تاکید کرد: برای اقتصاد کشورهای اسلامی چاره اندیشی کنید و این کار باید با ایجاد بازارهای  بین المللی اسلامی در شهرهای زیارتی صورت بگیرد.
رئیس بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت:  رهبر انقلاب در سال گذشته شعار سال را یک شعار اقتصادی انتخاب کردند که این نامگذاری نیز امسال استمرار داشت و به همین دلیل موضوع حج و اقتصاد در دستور کار قرار دادیم.
وی اظهار داشت:  امسال در ثبت نامی که اخیرا صورت گرفت ،حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای اعزام به حج ثبت نام کردند که هر کدام مبلغ ۸۰۰ هزار تومان  به بانک ودیعه سپردند.
قاضی عسگر افزود: این سرمایه عظیم تحول آفرین است و به اقتصاد کمک می کند اگر خود سازمان حج و زیارت این مبلغ را سرمایه گذاری کند با احتساب نرخ تورم ،سود به مردم پرداخت کند ،مازاد درآمد در کاهش هزینه های حج بسیار تاثیر گذار است و بستر بیشتری برای حضور در حج فراهم می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران این مبالغ در خود حج و زیارت بر اقتصاد ایجاد شغل در کشور تاثیر گذار است گفت: به عنوان مثال یک میلیون نفر و سایل احرام و سایر لوازم مورد نیاز حج خود را می خرند اگر این لوازم را در کشور ایجاد کنیم این پول در کشور چرخش پیدا می کند و اشتغالزایی ایجاد می کند
رئیس بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر قرار است ۸۰ هزار نفر به عمره بروند ۴۰۰ نفر آنها را پروازهای سعودی منتقل می کند اگر زمینه ای فراهم شود که خود ما زائران را به حج،  عتبات و سوریه منتقل  کنیم در کنار در آمد زایی برای کشور اشتغالزایی به همراه خواهد داشت و به ناوگان حمل ونقل هوایی کشور بسیار کمک خواهد کرد.
وی پیشنهاد کرد یک شرکت حمل‌ونقل بین المللی ایجاد کنیم و زائرانی که می خواهند به عتبات سفر کنند از این شرکت حمل ونقل استفاده کنند.
قاضی عسگر با اشاره به سفر ایرانی ها به شهرها و کشور های زیارتی از جمله عربستان ،‌عراق و سوریه گفت:  اگر به آمار سفر مردم به کشورهای زیارتی نگاه کنیم می بینیم که عدد وسیعی را به خودش اختصاص می دهد که این زائران و سرمایه و ارزیابی را از کشور خارج می کند لذا  اگر به ساماندهی آنها نپردازیم تبعات منفی برای کشور به دنبال خواهد داشت./چ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.