چگونه مصرف برق کولررانصف کنیم

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

در حالی که روزهای گرم سال پررونق‌ترین روزها برای خودنمایی وسایل سرمایشی است، یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها در این روزها قبض‌های برقی است که می‌تواند لذت خنک‌بودن در تابستان را از آن‌ها بگیرد.

به گزارش ایسنا از زمان هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش قیمت برق، حساسیت مصرف‌کنندگان بر قبض‌های برق بیشتر شده، به همین دلیل است که بسیاری از این مشترکان برق به دنبال راهکارهایی برای کاهش قیمت برق با وجود استفاده از وسایل سرمایشی در روزهای گرم سال هستند.

از سوی دیگر با وجودی که مسئولان همواره به انتقاد از رواج کولرهای گازی در سطح کشور پرداخته و مردم را به استفاده از کولرهای آبی توصیه می‌کنند، همین کولرهای آبی نیز در صورت استفاده ناصحیح می‌تواند قیمت برق خانوار را افزایش دهد.

در این زمینه یکی از مهمترین روش‌های افزایش راندمان و کاهش مصرف و هزینه برق در کولرهای آبی آبرسانی دقیق به پوشال‌هاست.

بررسی‌های سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان با تمیز کردن لوله‌های پلاستیکی آبرسانی کولر و همچنین جرم گیری آب پاش‌های پلاستیکی و سبد زیر پمپ آب، همراه با بررسی عملکرد صحیح پمپ آب کولر، می توانند بازده کولر آبی خود را افزایش و مصرف برق را به نصف کاهش دهند.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده کنندگان از کولرهای آبی با بررسی دوره‌ای و رفع اشکالات کولر و اطمینان از کارکرد آن ضمن کاهش مصرف انرژی از میزان سرمای مناسب برخوردار می‌شوند.

این درحالی است که نصب دستگاه ریموت کنترل به جای کلیدهای قدیمی رایج، به مصرف کنندگان کولر آبی این امکان را می‌دهد تا بر مصرف انرژی کولر خود مدیریت بیشتری داشته و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۱۱ مرداد   مشاهده : ۸۵   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.