۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی‌شده وارد ناوگان ریلی کشور شد

۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی‌شده به ارزش بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی کشور شد.

۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی‌شده وارد ناوگان ریلی کشور شد

به گزارش ممتاز نیوز، سیدمیعاد صالحی – مدیرعامل شرکت راه‌آهن – در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی‌شده به شبکه ریلی و همچنین مراسم امضای کاربرگ‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۰ وامدار میراثی از بدهی‌ها و انباشت چند هزار میلیارد تومانی و فروکش کردن کرونا و ظاهر شدن معضلات بودیم و در این ایام سمت را بر عهده گرفتیم.

وی ادامه داد: با وجود این در دولت سیزدهم و حمایت‌های وزیر راه توانستیم گام‌های بلندی در جهت رفع مشکل‌ها برداریم. در حالی که در ۱۰ سال گذشته از ۲۶ هزار واگن باری که در شبکه ریلی بودند، حدود یک سوم با شیر بسته و بدون ترمز سیر می‌کردند، امروز با حمایت‌هایی که انجام شد، دیگر هیچ قطار با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در کنار توسعه ناوگان با حمایت‌های دولت سیزدهم، به ظرفیت‌های تولید داخل توجه می‌کنیم؛ رفع موانع ماده ۱۲ یکی از اقدامات در این راستا بود که مرداد ماه امسال قراردادها منعقد شده و امروز به حواله مالی رسیدیم که بین ما و مدیران عامل شرکت‌ها امضا خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال این حواله‌ها نقد شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش ما این بوده که در حوزه‌های مختلف به سمت داخلی‌سازی حرکت کنیم، گفت: در حوزه واگن باری غیر از ترمز که آن هم در تلاش برای داخلی‌سازی‌هستیم، برای بقیه اجزا نیازی به واردات خارجی نداریم، در خصوص لکوموتیو و واگن مسافری هم در تلاش برای داخلی‌سازی هستیم. با وجود این به نسبت خطوطی که در اختیار داریم، واگن‌سازی ما نقش خوبی ایفا کرده است و امیدواریم در آینده با مازاد تولید به سمت صادرات هم پیش برویم.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.