۱۰هزار فرهنگی بیمار بازنشسته می شوند

وزیر آموزش و پرورش از تصویب بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه برای سال ۹۱ در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه دوشنبه در حاشیه چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: بودجه امسال این وزارتخانه نسبت به بودجه کشوری، بودجه خوبی است و نسبت به سال ۸۹ به ۹۰ افزایش اعتبار داشته ایم.

وی افزود: بودجه تصویبی مجلس برای وزارت آموزش و پرورش در بخش غیرعمرانی ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

حاجی بابایی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تعیین تکلیف بازنشستگان پیش از موعد در آموزش و پرورش، تصریح کرد: بازنشستگی پیش از موعد ۱۰ هزار فرهنگی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۱ به تصویب رسیده است که این اقدام باید به تایید مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور برسد.

به گفته وی، مدیران کل آموزش و پرورش با توجه به بررسی پرونده پزشکی فرهنگیان و اولویت قراردادن افرادی که بیماری صعب العلاج داشته در چارچوب ظرفیت استانی می توانند اقدام به بازنشستگی پیش از موعد کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشنامه این اقدام هفته آینده به استانها ابلاغ می شود، درباره منابع تامین اعتبار گفت: تا قبل از تصویب این موضوع در مجلس، آموزش و پرورش می بایست مازاد باقی مانده از دوران خدمت فرهنگی را به حساب سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی واریز می کرد اما با تصویب آن دیگر نیازی به واریز مابه التفاوت زمان خدمت فرهنگیان در آموزش و پرورش نیست.

وضعیت استخدامی نیروهای تربیت معلم

حاجی بابایی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره وضعیت استخدامیهای تربیت معلم ورودی ۸۸ افزود: نامه نگاریهای لازم به ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده است و اگر آنها شرایط فارغ التحصیلان پسر را قبول کنند مشکلشان حل می شود در غیر این صورت باید تابع قانون بود و افراد باید به خدمت سربازی روند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که مشکل سربازی نداشته و یا فارغ التحصیلان دختر نیز پرونده هایشان در حال تکمیل شدن برای استخدام در سال تحصیلی جدید هستند.

بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته اندرخم برگزاری جلسات دولت

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته نیز گفت: جلسات مثبتی طی دو سه روز گذشته با مسئولان سازمان بازنشستگی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده و تمام تلاش خود را می کنیم که هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون نیز تعامل مثبتی با ما داشته است اما باید موارد قانونی طی شود، درباره اینکه بازنشستگان فرهنگی تا کی باید منتظر تمدید اعتبار بیمه طلایی خود باشند، تصریح کرد: من نباید در این زمینه وعده بدهم، قانوناً بیمه تکمیلی بازنشستگان برعهده سازمان بازنشستگی است و آموزش و پرورش به عنوان بازوی کمکی وارد عمل شده است، هر وقت شرایط قانونی فراهم شود ما کمک خود را انجام می دهیم.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.