توصیه‌های آموزش و پرورش به والدین درباره کتاب‌های درسی جدید

آموزش > متوسطه
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده‌ها برای آشنایی با محتوا و نحوه تدریس کتابهای جدید در جلسات انجمن اولیا و مربیان حضور جدی داشته باشند.

مهندس مهدی نویدادهم در گفت‌و گو با ایسنا، گفت: با توجه به اینکه کتاب‌های درسی در حال تغییر است و هر ساله دو پایه کتاب‌های جدیدالتالیف را دریافت می‌کنند، لازم است خانواده‌ها نسب به جلسات مربوط به انجمن اولیا و مربیان توجه بیشتری داشته باشند و در این جلسات شرکت کنند.

وی افزود: زمانی که کتاب‌ها تغییر می‌کند، علاوه بر آنکه کلاس‌های ضمن خدمت برای معلمان آن برگزار می‌شود، در طول سال تحصیلی نیز برای آموزش اولیا کلاس‌های آموزشی در قالب جلسات انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود.

نوید ادهم تصریح کرد: برنامه‌های مربوط به کار در منزل دانش آموزان بیشتر در دوره ابتدایی و پایه‌های اول مطرح است و آموزش و پرورش توجه لازم را در این زمینه اتخاذ کرده و همزمان با برگزاری کلاسهای مشاوره و روانشناسی، در جلسات اولیا و مربیان مباحث مربوط به تغییر کتاب‌ها به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در عین حال از خانواده‌ها خواست تا توجه جدی نسبت به این کلاسها داشته باشند و در جلساتی که انجمن اولیا و مربیان برای حضور خانواده‌ها در مدارس تدارک می‌بیند، شرکت کنند، چرا که هدف از برگزاری این کلاسها همگرایی و همسویی آموزش در منزل با آموزشهای مربوط به کلاس است.

نوید ادهم همچنین درباره آخرین وضعیت سند درس ملی نیز گفت: بخش اعظمی از این سند به تصویب رسیده و در جلسه آتی شورای عالی آموزش و پرورش بخش پایانی این سند تصویب خواهد شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.