ایران یکی از ۶ کشور برابری جنسیتی در جهان

۰۲م آذر ،

پاریس/ واحد مرکزی خبر/ فرهنگی ((صداوتصویردارد)) ۰۲ /۰۹ /۹۱
براساس گزارش سالانه سازمان آموزشی،علمی وفرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو)، جمهوری اسلامی ایران از جمله ۶ کشوری است که توانسته تبعیض جنسیتی را در بخش آموزش از بین ببرد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبراز پاریس، « حمید حاجی بابایی»، وزیر آموزش و پرورش کشورمان در اولین نشست سالانه آموزش همگانی در یونسکو در سخنانی با گرامیداشت یاد دانش آموزان ،دانشجویان و معلمان فلسطینی درغزه گفت: لازم می دانم ازآنها به سبب اینکه در شرایط جنگی و در زیر آماج گلوله ها همچنان به تلاش مقدس خود برای تحقق اهداف آموزش همگانی ادامه می دهند، قدردانی کنم.
وی از یونسکو خواست تا به رسالت تاریخی خود در قبال موضوع آموزش در غزه توجه جدی کند.
وی درادامه با اشاره به اقدامات کشورمان در ارتقای شاخص های آموزش گفت: موضوع برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان در ایران به درستی در گزارش سال ۲۰۲۴ یونسکو مورد اشاره قرار گرفته است.
حاجی بابایی گفت: این امر با بسیج امکانات و سرمایه گذاری چشمگیر صورت پذیرفته به نحوی که ثبت نام در مدارس برای کودکان در سن مدرسه به حدود۱۰۰ در صد رسیده است.
از میان ۱۹۵ عضو دائمی یونسکو ۵۰ کشوری که توانسته اند به پیشرفت هایی در زمینه آموزش همگانی دست یابند به این نشست دعوت شده اند .
در این نشست سه روزه ضمن بررسی اهداف ۶ گانه یونسکو در بحث آموزش کودکان ،آموزش رایگان و آموزش مهارتهای زندگی به پیشنهادات کشورهای پیشرفته در بحث آموزش همگانی نیز توجه خواهد شد.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.