اگر اعراب “راشل کوری” را بازداشت می‌کردند!

سکوت دولت آمریکا درباره پرونده قتل فعال آمریکایی در اراضی اشغالی، این سئوال را مطرح کرد که اگر این شهروند آمریکایی در کشوری عربی بازداشت می شد، کاخ سفید چه واکنشی نشان می داد؟

به گزراش پایگاه خبری شبکه العالم، القدس العربی نوشت: تصور کنید اگر راشل کوری در یک کشور عربی یا اسلامی فقط بازداشت می شد، دولت آمریکا چه واکنشی نشان می داد؟ بی شک دولت آمریکا برای قطع روابط، متوقف کردن کمک های مالی و اقتصادی و اعمال تحریم ها دست به تهدید می زد، و یا ناوهواپیمابر خود را به سوی آن کشور عربی یا اسلامی می فرستاد، زیرا دولت آن کشور با جسارت تمام یک تبعه آمریکایی را بازداشت کرده است !!!

در ادامه این مطلب آمده است: آیا پس از بازداشت فعالان خارجی در مصر که متهم به جاسوسی، اقدامات خصمانه و تلاش برای ایجاد ناامنی در این کشور انقلابی شده بودند، دولت آمریکا تهدید نکرد که کشتی های جنگی خود را برای آزادکردن آنها به مصر اعزام می کند؟

القدس العربی تأکید کرد: والدین راشل کوری اعلام کرده اند که به دیوان عالی رژیم اشغالگر برای بازنگری در حکم دادگاه، و احقاق حقوق خود مراجعه خواهند کرد. خون راشل کوری نباید هدر برود و دستگاه قضایی ظالم این رژیم باید در برابر افکار عمومی جهان خصوصا افکار عمومی غرب رسوا شود، تا همگان بدانند که ادعای نادرست و دروغ “اسرائیل ، تنها نظام متمدن و دمکراتیک منطقه” افسانه ای بیش نیست.  

ریچارد فالک گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در مناطق فلسطینی (کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه) گفت : امتناع دادگاه از بررسی دادخواست مربوط به قتل راشل کوری “بی عدالتی و فرار از مجازات” محسوب می شود .

یک دستگاه بولدوزر اسرائیلی سال ۲۰۰۳ راشل کوری تبعه آمریکایی حامی ملت فلسطین را که به تخریب منازل فلسطینی ها معترض بود، در شهر رفح در جنوب باریکه غزه زیرگرفت و کُشت.  

راشل کوری با گروهی از فعالان خارجی حامی ملت فلسطین به باریکه غزه رفته بود تا اعتراض خود را به سیاست نژادپرستانه اسرائیلی ” تخریب منازل، ریشه کنی درختان و ارعاب شهروندان بی دفاع فلسطینی” اعلام کند و هیچ سلاح و حتی سنگی در دست نداشت، و فقط وجدان انسانی خود را در سینه اش حمل می کرد که از هر بمب و گلوله ای قویتر است .  

با وجود بی توجهی دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی به دادخواست والدین راشل کوری، دولت آمریکا هیچ واکنشی به این مسأله نشان نداد؛ در حالی که حمایت از حقوق راشل کوری و خانواده اش جزء وظایف دولت واشنگتن است .  

قضات صهیونیست پس از مخالفت با بررسی دادخواست والدین راشل کوری، مدعی شدند که این دختر جوان تصادفی و غیرعمدی کشته شده است؛ در حالی که سرباز اسرائیلی سوار بر بولدوزر، به آسانی راشل کوری را می دید و می دانست که وی می خواهد مانع تخریب منازل فلسطینی‌ها روی سر زنان و کودکان شود .

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در شهر حیفا سه شنبه قبل، با خودداری از بررسی دادخواست والدین راشل کوری، ارتش این رژیم را از اتهام قتل این فعال حامی ملت فلسطین تبرئه کرد.

القدس العربی ادامه داد: ما نمی خواهیم به بررسی معاهدات و قوانین بین المللی مانند کنوانسیون های چهارگانه ژنو که اسرائیل را به عنوان اشغالگر و مرتکب جرایم مختلف محکوم می کنند ، بپردازیم  زیرا بررسی این اسناد بین المللی در خصوص اسرائیل بی فایده است زیرا این رژیم با حمایت های آمریکا، خود را برتر از هر قانون و معاهده بین المللی می داند . کنوانسیون های چهارگانه ژنو نیروی اشغالگر را ملزم به حمایت از غیرنظامیان بدون هیچ شرط و شروطی می کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.