قاتل «راشل کوری» تبرئه شد/مادر راشل:می‌دانستم اسرائیل مصونیت دارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، امروز دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «راشل کوری» که در «هیفا» اسرائیل برگزار شد، و بر خلاف شواهد و مدارک مربوط به این پرونده، در این دادگاه رای به برایت رژیم‌صهیونیستی داده شد.

صدور این حکم آن هم با وجود مدارک آشکاری که در زمینه قتل راشل کوری وجود دارد، موجب بروز اعتراضات گسترده‌ای شده است. در این میان «سیندی کوری»، مادر راشل کوری که به همراه ۵۰ نفر از حامیان وی به برای شرکت در دادگاه به اسرائیل سفر کرده بود، پس از اعلام حکم، ناراحتی خود از حکم صادره را اعلام کرده و امروز را «روزی بد برای بشریت و حقوق بشر» دانسته است.

وی پس از صدور این حکم، گفته است: «قطعا ما از آنچه که امروز شنیدیم و آنچه که قاضی عنوان کرد، عمیقا غمگین شدیم، و عمیقا ناراحت شدیم. فکر می‌کنم امروز روز بدی بود، نه تنها برای خانواده، بلکه روزی بد بود برای حقوق بشر، برای بشریت، برای حاکمیت قانون، و همچنین برای اسرائیل».

وی همچنین افزوده است که از همان ابتدا مشخص بود که روند بازرسی به نحوی است که بتواند از نظامیان اسرائیل و از سربازانی که اعمال غیرانسانی انجام می‌دهند حمایت کرده و به آن‌ها «مصونیت» بخشد.

علاوه بر «سیندی کوری»، «حسین ابو حسین» وکیل خانواده کوری نیز با انتشار بیانیه‌ای، به انتقاد از حکم صادر شده پرداخته و این حکم را «مهر تائیدی بر بر اعمال نادرست و غیرقانونی» رژیم‌صهیونیستی دانسته است.

به گزارش فارس؛ راشل کوری، دختر جوان آمریکایی از «المپیا» واشنگتن بود که در ۱۶ مارس ۲۰۰۳، توسط بولدوزر «D9-R» رژیم صهیونیستی در حالیکه به تخریب منزل یک خانواده فلسطینی در «رفح» غزه اعتراض می‌کرد، زیر گرفته شده و به قتل رسید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.