دیده‌بان حقوق بشر: دولت میانمار از حملات علیه مسلمان حمایت کرده است

۲۸ آبان ،

دیده‌بان حقوق بشر، دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور را به حمایت از کشتارها و خشونت‌های اخیر علیه اقلیت مسلمان روهینجا در این کشور متهم کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده نشان می‌دهد، خانه‌ها و دیگر اموال در مناطق مسلمان نشین استان آراکان و راخین به طور گسترده تخریب شده و از بین رفته‌اند که این خسارات ناشی از خشونت‌های اواخر اکتبر ۲۰۱۲ است.

ساکنان این مناطق در گفت‌وگو با دیده‌بان حقوق بشر گفتند که در حملات ۲۳ و ۲۴ اکتبر نیروهای امنیتی کشور نیز مداخله داشته‌اند. همچنین در اواخر اکتبر خشونت‌های دیگری میان بودایی‌های آراکان و مسلمانان روهینجایی و دیگر قبایل در گرفت که نیروهای امنیتی در آنها دست داشتند.

این گزارش تفسیری در حالی انتشار یافته است که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا برای اولین بار به میانمار مسافرت می‌کند تا بامقامات این کشور دیدار کند.

براد آدامز، سرپرست آسیا در دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: اوباما باید در مسافرتش تاکید کند که اگر این کشور نمی‌خواهد تحریم‌های تازه علیه آن صادر شود، باید خشونت‌ها علیه قبیله روهینجا را متوقف کند.

پس از خشونت‌های اواخر اکتبر، هم‌اکنون بیش از ۱۱۰۰ نفر که اغلب مردم روهینجا می باشند و بی‌خانمان شده‌اند.

براساس گزارش تفسیری وب پایگاه اینترنتی دیده‌بان حقوق بشر، در نهایت این خشونت‌ها در مجموع ۴۸۵۵ ساختمان تخریب شده است.

این سازمان در ادامه از این کشور خواست تا برای حمایت از اقلیت روهینجا که تاکنون از سوی دولت به رسمیت شناخته نشده‌اند، تلاش بیشتری از خود نشان دهد. آنها معتقدند که این مسلمانان میانماری نیستند و از بنگلادش به این کشور آمده‌اند.

براساس این گزارش تفسیری، دولت میانمار هنوز پاسخی به این اتهامات نداده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.