ادامه حملات بودایی ها علیه مسلمانان…

۸فروردین ۱۳،

خبرگزاری ایسنا:  حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان در مرکز میانمار همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی این کشور در تلاش برای کنترل خشونت‌هایی می باشند که اکنون در مناطق حاشیه‌ای شهر رانگون، بزرگترین شهر میانمار، در حال گسترش است.
 
پس از حمله دسته‌های بودایی به مساجد و دیگر ساختمان‌های متعلق به مسلمانان، در چند منطقه مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شده است.
 
گزارش‌های انتشار یافته حاکی از آن است که پلیس به روی یک دسته پانصد نفره از خرابکاران آتش گشوده است.
 
از زمان آغاز دور تازه خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان در میانمار در هفته قبل، ۴۰ تن کشته شده و ۱۲ هزار مسلمان نیز بی‌خانمان شده‌اند.
 
یک مقام ارشد پلیس میانمار در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی اعلام کرد، پلیس در حال تحقیق در مورد گزارش‌هایی است که حملات علیه مسلمانان “خود جوش” نبوده و توسط گروه‌های سازمان یافته انجام می‌شوند.
 
با گسترش حملات به محلات مسلمان نشین در چند شهر میانمار وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.
 
سال قبل در خشونت‌های مشابه در ایالت راخین تقریبا ۲۰۰ مسلمان کشته شده و ده‌ها هزار تن از خانه‌هایشان رانده شدند.
 
والری آموس، مسئول امور بشردوستانه در سازمان ملل در آن زمان گفت که از وضعیتی که مسلمانان در میانمار به سبب درگیری‌های قومی با آن مواجه شده‌اند، وحشت‌زده شده است.
 
در زمان درگیری‌های ایالت راخین هزاران تن از مسلمانان در اردوگاه‌هایی با شرایط نامناسب بهداشتی نگهداشته می‌شدند و نگهبانان مانع از خروج آن‌ها از اردوگاه‌ها می‌شدند. این نگهبانان همچنین اجازه توزیع کمک‌های امدادی میان آوارگان را نمی‌دادند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.