روسیه: ایران برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در مسکو آماده است

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، لاوروف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری های شانگهای، مقدمات نشست مسکو که قرار است روزهای ۱۸ و ۱۹ ماه ژوئن (۲۹و۳۰خرداد) برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

لاوروف خاطرنشان کرد: نشست مسکو به دور دیگری از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در باره برنامه هسته ای این کشور اختصاص خواهد داشت و احساس می کنیم طرف ایرانی بطور جدی علاقه مند به برقراری روند پایدار مذاکرات می باشد و امیدوارم که نشست مسکو مرحله مهمی در این مسیر باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: مسکو پیشنهاد می کند که مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بر اساس اصل گام به گام برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه دو روز قبل نیز اعلام کرد که روسیه در مذاکرات آتی هسته ای در مسکو انتظار گامهای متقابل دارد.

وی گفت: انتظار داریم گام نخست از سوی ایران برداشته شود و ما نیز در گروه ۱+۵ به عنوان نمایندگان جامعه جهانی آماده هستیم بطور متقابل رفتار کرده و گامهایی به سوی توافق با ایران و در وهله اول مخالفت با تحریمهای جدید و تعلیق تحریمهای فعلی برداریم.

لاوروف خاطرنشان کرد: پیشنهادهای مشخصی برای ارایه به ایران بر روی میز مذاکره قرار دارد که بر رویکرد پیشنهادی روسیه مبنی بر اصول تدریجی و گام به گام در حل مساله هسته ای ایران استوار شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآوری کرد: روند مذاکره با ایران که دو سال پیش متوقف شده بود، در نشست های استانبول و بغداد مجدد احیا شده است.

وی افزود: بر این عقیده هستیم که اگر همه با انصاف نسبت به روند مذاکرات رفتار کنیم و سعی نکنیم اهداف ملی و سودجویانه خود را که وجه مشترکی با اهداف جلوگیری از انتشار سلاح اتمی ندارد دنبال کنیم، می توانیم در باره نشستهای آتی به یک توافق دست یابیم.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۳۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.