کانسپت لکسوس LF-CC، خودرویی برای تعامل انسان و ماشین

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/29-6-1391/IMAGE634836785391729630.jpg این خودرو هم مانند نمونه هیبریدی LF-LC دیفرانسیل عقب است و موتور در بخش جلوی آن جاسازی شده است. در طراحی این خودرو که اندکی کوچکتر از نمونه مفهومی پیشین لکسوس است از زبان طراحی L-finesse استفاده شده که زبان طراحی تولیدات آینده لکسوس نیز خواهد بود.

/Images/News/Larg_Pic/29-6-1391/IMAGE634836786043030774.jpg کارشناسان لکسوس می‌گویند این شرکت سیستم محرکه هیبریدی جدید را در آینده نزدیک در خودروهای تولیدی خود به کار خواهد گرفت. آنها مشخصات فنی بیشتری را اعلام نکرده‌اند؛ اما می‌گویند این سیستم می‌تواند به ازای تولید هر گرم گاز دی‌اکسیدکربن بیش از ۲ اسب‌بخار نیرو تولید کند.

/Images/News/Larg_Pic/29-6-1391/IMAGE634836785419185678.jpg تأمین نیروی مورد نیاز این خودرو را یک موتور بنزین‌سوز ۲٫۵ لیتری و ۴ سیلندر DOHC همراه با یک موتور الکتریکی با آهنربای دائمی که با آب خنک می‌شود، به عهده خواهند داشت. این سیستم هیبریدی با یک ژنراتور، باتری با بهره‌وری بالا و یک دستگاه تقسیم نیرو یکپارچه شده است. دستگاه تقسیم نیرو با استفاده از چرخ‌دنده‌های کاهنده خود نیرو دریافت شده از موتور بنزین‌سوز، پیشرانه الکتریکی و ژنراتور را با یکدیگر ترکیب کرده و بنا به نیاز بخش‌های گوناگون آنرا توزیع خواهد کرد.

/Images/News/Larg_Pic/29-6-1391/IMAGE634836785413569669.jpg برای بهبود جریان هوا در قسمت زیر خودرو از بالچه‌ای استفاده شده که هوا را به سمت چرخ‌های عقب و قوس بالایی آنها هدایت می‌کند. این کار با افزایش نیروی رو به پایین باعث می‌شود اصطکاک بیشتر شده و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا مطلوب باقی بماند. این بالچه همراه با اسپویلری که در بخش عقب خودرو طراحی شده بهترین شرایط آیرودینامیک را برای آن فراهم خواهد کرد.

/Images/News/Larg_Pic/29-6-1391/IMAGE634836785407797658.jpg برای این خودرو هم جلو پنجره مشبک طراحی و از چراغ‌های ال.ای.دی با طرحی متفاوت استفاده شده است. این چراغ‌ها که به صورت سه‌تایی قرار گرفته‌اند، بر خلاف نمونه‌هایی که تاکنون شاهد آنها بوده‌ایم، درون یک پوشش یک‌دست قرار داده شده‌اند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، چراغ‌های روز هم با سپر بالایی خودرو یکپارچه شده‌اند.

محبوبه عمیدی: نمونه مفهومی تازه لکسوس که LF-CC نام دارد و با بخشی از خصوصیات خود می‌تواند نمونه مفهومی اسپرت LF-LC ساخت این شرکت را که سال گذشته در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمد برای تماشاچیان تداعی کند، به زودی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد. این کوپه هیبریدی که کمتر از ۱۰ روز دیگر برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید از موتور ۲٫۵ لیتری بنزین‌سوز همراه با پیشرانه الکتریکی، ژنراتور و توزیع کننده نیرو بهره می‌برد که به زودی در لکسوس‌های آینده نیز به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش گیزمگ، این خودرو هم مانند نمونه هیبریدی LF-LC دیفرانسیل عقب است و موتور در بخش جلوی آن جاسازی شده است. در طراحی این خودرو که اندکی کوچک‌تر از نمونه مفهومی پیشین لکسوس است از زبان طراحی L-finesse استفاده شده که زبان طراحی تولیدات آینده لکسوس نیز خواهد بود.

برای این خودرو هم جلو پنجره مشبک طراحی و از چراغ‌های ال.ای.دی با طرحی متفاوت استفاده شده است. این چراغ‌ها که به صورت سه‌تایی قرار گرفته‌اند، بر خلاف نمونه‌هایی که تاکنون شاهد آنها بوده‌ایم، درون یک پوشش یک‌دست قرار داده شده‌اند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، چراغ‌های روز هم با سپر بالایی خودرو یکپارچه شده‌اند.

برای بهبود جریان هوا در قسمت زیر خودرو از بالچه‌ای استفاده شده که هوا را به سمت چرخ‌های عقب و قوس بالایی آنها هدایت می‌کند. این کار با افزایش نیروی رو به پایین باعث می‌شود اصطکاک بیشتر شده و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا مطلوب باقی بماند. این بالچه همراه با اسپویلری که در بخش عقب خودرو طراحی شده بهترین شرایط آیرودینامیک را برای آن فراهم خواهد کرد.

فلسفه طراحی داخلی HMI یا تعامل میان انسان و ماشین در این خودرو نیز باعث شده تغییراتی در فضای داخلی ایجاد شود. به عنوان مثال بخش هدایت و کنترل خودرو به دو قسمت مجزا تقسیم شده است. نیمه بالای این فضا که منطقه نمایش نام گرفته به  چندین نمایشگر اختصاص یافته و در نیمه پایینی که منطقه عملیاتی نامیده شده ‌دنده، بخش‌های لمسی و سیستم کنترل از راه دور قرار داده شده است.

تأمین نیروی مورد نیاز این خودرو را یک موتور بنزین‌سوز ۲٫۵ لیتری و ۴ سیلندر DOHC همراه با یک موتور الکتریکی با آهنربای دائمی که با آب خنک می‌شود، به عهده خواهند داشت. این سیستم هیبریدی با یک ژنراتور، باتری با بهره‌وری بالا و یک دستگاه تقسیم نیرو یکپارچه شده است. دستگاه تقسیم نیرو با استفاده از چرخ‌دنده‌های کاهنده خود نیرو دریافت شده از موتور بنزین‌سوز، پیشرانه الکتریکی و ژنراتور را با یکدیگر ترکیب کرده و بنا به نیاز بخش‌های گوناگون آنرا توزیع خواهد کرد.

کارشناسان لکسوس می‌گویند این شرکت سیستم محرکه هیبریدی جدید را در آینده نزدیک در خودروهای تولیدی خود به کار خواهد گرفت. آنها مشخصات فنی بیشتری را اعلام نکرده‌اند؛ اما می‌گویند این سیستم می‌تواند به ازای تولید هر گرم گاز دی‌اکسیدکربن بیش از ۲ اسب‌بخار نیرو تولید کند.

این لکسوس جدید پنج‌شنبه آینده و با آغاز به کار نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد و می‌توانیم منتظر اعلام جزئیات بیشتری از این نمونه مفهومی هیبریدی باشیم.

 ۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.