گسترش همکاری مجامع علمی و دانشگاهی با صنعت نفت ضروری است

به گزارش ایرنا، غلامرضا غریبی روز شنبه درنشست با نخبگان دانشگاهی بورسیه اعزام به خارج افزود: وحدت و گسترش فعالیت نخبگان علمی کشور با صنعت نفت، همواره اثرگذار بوده است و درهشت سال دفاع مقدس نیز حضور موثر دانشگاه صنعت نفت و نخبگان علمی کشور در زمینه انجام فعالیت های تحقیقاتی و به روز نگهداشتن تاسیسات چشمگیر و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: این ارتباط موثر و حضور فعال جوانان دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، تاثیر فراوانی بر پیشبرد اهداف صنعت نفت داشت و موجب فعال نگه داشتن تاسیسات و واحدهای عملیاتی می شد.

غریبی با اشاره به حمایت های صنعت نفت از پیشنهادهای سازنده و طرح های پژوهشی، افزود: سازمان منطقه ویژه پارس به منظور توسعه و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، از انجام فعالیت های اثربخش تحقیقاتی و ارایه پیشنهادهای سازنده و انجام پایان نامه های دانشجویی مرتبط با صنعت نفت و گاز، حمایت و پشتیبانی می کند.

قایم مقام مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: دراین ارتباط با توجه به ساختار سازمانی مدیریت پژوهش و فناوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعتبارات مناسب و نیاز به حضور فعال و مستمر نیروهای تحصیل کرده و ارزشی در بخش های مختلف عملیاتی، ضمن حمایت از نخبگان کشور از دانش فنی و توان علمی آنان نیز استفاده خواهیم کرد.

غریبی اضافه کرد: امروز استقلال و خودکفایی و اعتماد به نفس ما در تمامی حوزه ها و بخش های صنعت نفت به بار نشسته است و در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور، همت و توانمندی نیروهای ارزشی در ساخت و توسعه پارس جنوبی چشمگیر و ستودنی است.

۴۰ نفر از دانشجویان نخبه اعزام به خارج به سرپرستی مدیر کل اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به عسلویه از فازهای ۹و۱۰، ۱۵و ۱۶ و مجتمع پتروشیمی جم دیدن کردند و در نشستی با حضور قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فرصت های مطالعاتی و زمینه های پژوهشی موجود در حوزه عملیاتی پارس جنوبی را بررسی کردند.ک/۲

۵۳۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۱۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.