خوشمزه‌ترین غذاهای دبی در تور دبی

همیشه یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های سفرهای خارجی تجربه و تست غذاها و خوراکی‌های جدید، خوشمزه و مخصوص آن شهر یا کشور است که این تنوع غذایی در کشورامارات و شهر دبی نیز وجود دارد. اغلب غذاهای دبی با کشورهای عربی و آسیایی مشترک است، در دبی غذاهای گوشتی محبوبیت خاصی دارند البته گوشت خوک در دبی سرو نمی شود و تنها در برخی مناطق خاص برای توریستان خارجی از این گوشت استفاده می شود، اگر به دنبال غذاهای بین‌المللی و فست فودهای زنجیره‌ای هستید همگی در دبی شعبه دارند و میتوانید در آنجا غذا میل کنید. اگر اهل غذاهای دریایی هستید شما میتوانید بهترین و بیشترین انتخاب را در دبی داشته باشید.

شاکشوکا | Shakshuk

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید.
از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند. در مورد تور دبی بیشتر بخوانید.
در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.
همه ی مواد باهم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند، اگر به دنبال خوراکی خوشمزه و ساده هستید شاکشوکاهای خوش طعمی در دبی پیدا می شود

خوراک ماهی دودی مکرل | Smoked mackerel dip

اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی هستید که بی نظیر و متفاوت باشد این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم.
از مواد اصلی این غذا ماهی، خامه، پیاز و ترب کوهی است . البته برخی سبزیجات را هم به دلخواه به این مخلوط می افزایند.
تمامی مواد خوب پخته و باهم میکس می شوند، در نهایت مخلوط بدست آمده را در کاسه می ریزند و سرو می کنند. در کنار این خوراک نان هم قرار می دهند. خوراک ماهی دودی مکرل هم به عنوان میان وعده و هم وعده ی غذای اصلی استفاده می شود

صبحانه ای به سبک امارات | Ryoog yerana

در دبی می توانید روز خود را با مزه کردن صبحانه ای لطیف، شیرین و خوش طعم آغاز کنید. به این منظور به شما ( Ryoog yerana ) را پیشنهاد می کنیم.
این غذا نوعی املت محسوب می شود اما طعمی شیرین و خاص دارد و طبیعتا تخم مرغ نقش اساسی را در آن بازی می کند.
اغلب این صبحانه در ظروف کم عمق به همراه نان سرو می شود و یکی از صبحانه های محبوب در دبی و امارات متحده ی عربی است.

بابا گانوش

باباکانوش غذای خوشمزه و معروف خاورمیانه است که برای درست کردن آن بادمجان را کبابی و بعد از کندن پوستش کاملا له کرده و با پیاز، گوجه و روغن زیتون مخلوط می کنند این غذا بسیار اشتها آور است و از غذاهای خوب دبی است، معمولا با سبزیجات و نان خورده می شود، مثل کشک بادمجان ایرانی است فقط کشک ندارد.

فته

فته غذای بسیار مناسبی برای عصرانه است و از سه لایه تشکیل شده لایه اول نان، لایه دوم نخود و بادمجان کاملا خرده شده و لایه سوم هم ماست و سس مخصوص، این غذا به شیوه های مختلف درست می شود و با جعفری و فلفل قرمز خورده می شود.

الهریس (Al Harees)

کسانی که این غذا را امتحان کره‌اند، می‌دانند همان حلیم ایرانی است که با پخت طولانی گندم و بره تهیه می‌شود که دارای طعمی دلپذیر و بافتی نرم و دلنشین است. می‌توانید این غذا را با نمک یا شکر میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.
مطلب پیشنهادی: دو پیازه میگو ، غذای محلی بوشهری

فلافل

درخاورمیانه و تور دبی این غذا به نام طعامیا شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران است. هم چنین دارای شهرت پرطرفدارترین خوراکی فلسطین است. این غذا معادل سیب زمینی سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو می‌شود.

هوموس (Hummus)

هوموس، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می‌شود. هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سِرو می‌شود. هنگامی که صحبت از هوموس به میان می‌آید، نمی‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

شاوارما (Shawarma)

شاوارما، غذای مشهور و پرطرفدار در دبی است که شهرت بسیاری در سرتاسر آسیا دارد. این غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزیجات رنگارنگ، سیب زمینی سرخ شده، خیارشور و سس سیر تهیه می‌شود. امروزه طعم و آماده سازی این غذا در هر جا متفاوت است، با این حال، نمودار شهرت این غذا هیچگاه رو به پایین نرفته است.

خوراک ماهی دودی مکرل | Smoked mackerel dip

این خوراک که به عنوان میان وعده و حتی غذای اصلی استفاده میشود از ماهی، خامه، پیاز و ترب کوهی همراه با مقداری سبزیجات دیگر تهیه می‌شود. اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی با طعمی متفاوت هستید این خوراک را حتما تست نمایید. تمامی مواد پخته و باهم میکس شده در نهایت مخلوط بدست آمده را در کاسه ریخته و سرو می کنند. در کنار این خوراک نان هم قرار می دهند.

تبوله (Tabbouleh)

تبوله، نسخه‌ی گیاهی آشپزی عربی است که به عنوان سالاد از آن استفاده می‌شودو به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می‌شود. این غذا نه تنها سلامت را تقویت، بلکه اشتها را نیز به روشی متعادل تحریک می‌کند.

بشقاب خرچنگ

یکی از برترین انتخاب های دریایی در شهر مدرن دبی خوراک خرچنگ است. خوراک خرچنگ یا خرچنگ مرداب یکی از گران ترین و لذیذترین غذاهای موجود در دبی است که خرچنگ با چاشنی های متنوع طعم دار شده و در نهایت مزه ای تند و شیرین پیدا می‌کند. این خوراک با دیزاین و تزئینات بسیار زیبایی سرو می شود. در مور تور ارزان دبی بیشتر بخوانید.

مچبوس (Machboos)

مجبوس، غذایی فوق‌العاده‌ است که در اغلب کشورهای عربی به ویژه شهر دبی یافت می‌شود که مواد اصلی آن برنج و مرغ است. بطوریکه برنج با گوجه فرنگی ، سیب زمینی و سبزیجات مخلوط شده و مرغ که جداگانه پخت و سرخ شده است روی پلو گذاشته شده و همراه با آن سرو می‌شود . این یک غذای مخصوص پرادویه است و برای وسعت بخشیدن به ذائقه‌تان، باید این غذا را امتحان کنید و هنگامی که مزه آن را چشیدید، دوباره سفارش ندادنش بسیار دشوار است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.