بزودی تشکیلات خودگردان فلسطین مشروعیت خود را از دست می‌دهد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در برقراری روند صلح در خاورمیانه در بیانیه ای امروز اعلام کرد تشکیلات خودگردان فلسطینی مشروعیت خود را در آینده‌ای بسیار نزدیک در نزد مردم فلسطین از دست می دهد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رابرت ِسری  در تل آویو گفت : به نظر من چنانچه تشکیلات خودگردان فلسطین قادر نباشد در جهت پیشبرد اهداف سیاسی و تاسیس کشور فلسطینی در صلح و آرامش و درکنار اسرائیل گام بردارد،‌ در آینده ای بسیار نزدیک مشروعیت خود را از دید مردم فلسطین از دست می دهد.
وی گفت : برخی بر این باورند مستحکم بودن اقتصاد فلسطین برای حفظ ثبات در کرانه باختری رود اردن کفایت می کند. در سال های اخیر با رشد اقتصادی قابل توجه در سرزمین های فلسطینی،‌ ما شاهد برقراری ثبات و همچنین همکاری بی سابقه اسرائیل و فلسطین در زمینه امنیتی بوده ایم. ولی رشد اقتصادی به تنهایی تضمین کننده آینده پایدار نیست. 
نماینده سازمان ملل گفت : هیچ نهاد سیاسی چنانچه تنها بر اقتصاد تکیه کند و مشروعیت سیاسی خود را از دست دهد نمی تواند ماندگار باشد. اگر راه حلی سیاسی را برای ایجاد کشور فلسطین پیدا نکنیم،‌ من از این بیم دارم که نهادهای فلسطینی اعتبار خود را از دست دهند و فروپاشند.  
مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین از سپتامبر ۲۰۱۰ متوقف شده است. جامعه بین المللی دو طرف را تحت فشار قرار داده است تا سر میز مذاکره حاضر شوند ولی تاکنون بی فایده بوده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.